Kávé egészséges hatásai

Azt hiszem azt nem kell magyaráznunk, hogy miért jó kávét fogyasztani. Sokan vannak, akik számára a nap el sem indul addig, amíg el nem fogyasztják az első csésze kávéjukat. Akár reggel, akár a nap más részében a koffein felébreszt, segít új erőre kapni.

A kávé azonban nem csak koffeint tartalmaz, hanem különböző antioxidánsokat és egyéb, az egészség szempontjából hasznos anyagokat is. Ez nem szimpla spekuláció, számtalan kutatás foglalkozott már a témával és jutott erre az eredményre.

Az alábbiakban felsorolunk 9 ilyen pozitív hatást.

Tovább élhetsz

A különböző kutatások alapján a kávét rendszeresen fogyasztók kisebb eséllyel esnek áldozatául olyan tipikus betegségeknek, mint szívinfarktus, sztrók, cukorbetegség, veseelégtelenség.

A szervezeted jobban dolgozhatja fel a cukrokat

Ez az elmélet a mögött a tény mögött, hogy a kávéfogyasztók kisebb eséllyel lesznek cukorbetegek.

Kisebb eséllyel léphet fel szívelégtelenség

Napi 1-2 csésze kávé elfogyasztásával csökkentheted a szívelégtelenség esélyét, amikor a szív nem képes elegendő vért pumpálni a testbe.

Kisebb eséllyel lehetsz Parkinson kóros

A koffein nem csak a Parkinson kór esélyét csökkenti, hanem segíthet kontrollálni a betegséget, amikor már kialakult.

A májad hálás lesz

A kutatások eredményei azt mutatják, hogy a kávéfogyasztók májenzim szintje inkább van az egészséges szinten belül, mint azok körében, akik nem isznak rendszeresen kávét.

A DNS-ed erősebb lesz

A sötét pörkölt kávé csökkenti a DNS szálak lebomlását, ami egy természetes folyamat, azonban extrém esetekben rákos megbetegedéshez vezethet.

A vastagbélrák megjelenésének esélye csökken

20-30-ból egy embernél valamikor kialakul a vastagbélrák valamely formája. Ez az arány a kutatások alapján 26%-kal alacsonyabb azok körében, akik rendszeresen fogyasztanak egészséges mennyiségű kávét.

Csökkentheted az Alzheimer kór kialakulásának esélyét

Az Alzheimer kór valószínűleg gyakoribb betegség, mint gondolnád. A kutatások eredményei alapján a napi 2-3 csésze kávét fogyasztó, 65 év feletti embereknél kisebb eséllyel alakul ki ez a betegség is.

Kisebb eséllyel kaphatsz sztrókot

Napi 1-2 csésze kávé elfogyasztásával csökkentheted a sztrók esélyét is.

Konklúzió

Amint látod, a kávénak sokkal több egészséges hatása van, mint az ember azt elsőre gondolná. Így nem csak a koffein élénkítő hatása szól a fogyasztása mellett.

Persze fontos a mértékletesség, hiszen a túl sok – napi 3-4 csészénél több – kávé fogyasztásának káros hatásai is lehetnek. Erről azonban egy másik cikkben…

Addig is, olvasd el a többi, kávézással és kávéfőzőkkel kapcsolatos cikkünket!